مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 04:552021-03-07پزشكي

اضافه وزن، شایع ترین عامل کاهش قدرت باروری زوجین در اردبیل است


مشاور تغذیه مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی اردبیل:مشاور تغذیه مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: داشتن وزن متعادل و تغذیه مناسب به افزایش قدرت باروری زنان و مردان کمک می کند.

- ایسنا/اردبیل مشاور تغذیه مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی اردبیل:مشاور تغذیه مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: داشتن وزن متعادل و تغذیه مناسب به افزایش قدرت باروری زنان و مردان کمک می کند.

مهسا مهاجری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس نتایج حاصل از بررسی های انجام گرفته در بخش مشاوره مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل، اضافه وزن و چاقی در زنان و مردان مراجعه کننده از شایع ترین عوامل تاثیرگذار بر قدرت باروری آن ها است.

وی با اشاره به اینکه این عامل منجر به کاهش هورمون های تولید مثل در زنان و مردان، اختلال در اسپرماتوژنز، تخمک گذاری و افزایش احتمال بروز سندرم تخمدان پلی کیستیک می شود، اضافه کرد: طبق بررسی و یافته های انجام گرفته، شیوع این سندرم در زنان مراجعه کننده به مراکز درمان ناباروری بالا بوده که این مساله نیز می تواند یکی از علل مهم ناباروری باشد.

این مشاور تغذیه، با بیان اینکه در اثر چاقی، تعادل هورمونی و تخمک گذاری نرمال تخمدان ها دچار اختلال می شود، تصریح کرد: ل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اضافه وزن، شایع ترین عامل کاهش قدرت باروری زوجین در اردبیل است

اضافه وزن، شایع ترین عامل کاهش قدرت باروری زوجین در اردبیل است